Piyasalar

OY KULLANMAK BİAT MI?

Punto:
OY KULLANMAK BİAT MI? Evet, Biat… “Ey Peygamber! Mümin kadınlar sana gelir de Allah'a hiçbir şeyi ortak koşmayacaklarına, çalmayacaklarına, zina etmeyeceklerine, çocuklarını katletmeyeceklerine, elleri ve ayakları arasında yalan düzüp koşarak iftira atmayacaklarına, (dinin) değerler sistemi konusunda sana isyan etmeyeceklerine dair biatlerini sunarlarsa, onların biatlerini kabul et (Mümtehine 60:12).” Bu esaslar Kur’an hükümleridir, biat Kur’an’a yapılmaktadır. OY KULLANMAK, YANİ BİAT ALLAH’IN EMRİDİR Biat, idare edenle idare edilenler arasında yapılan sosyopolitik akiddir. Seçim; Biat ve Şuraya dayalı Nebevî Hilafet oluşturmaktır. Yani seçim; yönetimin Nebevî temellerde oluşması için oy kullanmaktır. DEVLET BAZINDA ADALET, FERT BAZINDA HÜRRİYET Nebevî Hilafet, halkın devletidir. Adaletle yönetilen topluluk oluşturma işi… Biat ve Şura adaletin iki ayağıdır. Tersi zulümdür. Şura; halkın idareye doğrudan katılmasıdır: Oy kullanmak, referandum, anket, halk arenası, görüş günleri vb. İNSAN SİYASETÇİ OLMAK ZORUNDADIR Çünkü bir insan ya yönetendir, ya yönetilendir, çoğu zaman her ikisidir. Oy kullanmak, yeryüzü halifeliğinin olmazsa olmazıdır: Nebevi hilafete uygun olarak ya idare edeceksin, ya da öyle birine oyunu vereceksin (biat edeceksin). Oy; ahiret sorgusunda Rabbimize karşı yeryüzü halifeliğinin emniyet vesilesi, oy kullanmamak kulluk ve insanlık görevinden kaçıştır. OY KULLANMANIN İLKELERİ VARDIR Oy, “Allah’ın emri üzerine yöneticiler Kur’an’a uyacaklardır” diye verilir. Kur’an seçilenden şu 5 şeyi ister: - Hakikat - Adalet - Liyakat - Meşveret - Merhamet Seçilenler bunları eksiksiz yapmak zorundadır. Şura; bu ilkelerin kontrol mekanizmasıdır. SAHİH BİAT: - Özgür olmalıdır - Meşru olmalıdır - Güvenli ortamda olmalıdır - Hilesiz ve dürüst olmalıdır - Zorla, cebren ve rüşvetle alınmamalıdır - Zalim ve Fasık yöneticiye yapılmamalıdır - “Emri bil Maruf, Nehyi Anil Münker” sorgulaması yapılmalıdır - Anlamlı ve amaçlı olmalıdır. Adet yerini bulsun tarzında biat yapılmaz. Halkın çoğunluğunun oyu alınmadan elde dilen biat meşru sayılmaz. Böylelerine biat eden de, edilen de iki dünyada sorumludur. Seçim, Hakkı söyleme işidir. Oy kullanmak, insanca yürek taşımaktır. Mutlaka oy kullanılmalı, kime oy verileceği konusu Allah ile konuşulmalıdır; yani Kur’an’la. O ne diyorsa… Bize Vahyine uygun toplum için biat iradesi veren Allah’ım. Seni sınırsızca övüyor ve çok seviyoruz. Hayırlar diliyorum Ankara, 20 Haziran 2018 Orhan Arslan