Piyasalar

CUMAYI MESAJLA KUTLAMAK

Punto:

Cuma ayrı bir namaz değildir, birlikte kılınılan öğle namazıdır. Allah Resulü tarafından Hicretten bir sene önce Medine’de yeni Müslüman olmuş gruba tavsiye edilmiştir. Amaç; o belde insanlarının günlük ve haftalık problemlerine birlikte çözüm aramaktır.

Günümüzde Cuma namazından önce veya sonra, cemaatin camide bir araya gelerek mevcut dertlerini tartışıp derman aradıklarına hiç şahit olmadık. İmam efendinin de böyle bir konu açtığını hiç görmedik.

Cemaat birbirlerini hiç tanımadan, hatta selam bile vermeden camiye giriyor çıkıyor.

O halde soruyorum: Cuma namazı niçin var? Camiye her Cuma niçin gidiyoruz?

HAFTALIK MUHASEBE YAPALIM

Cuma vakti camiye gitmeden önce, geçmiş bir haftanın muhasebesini şöyle bir yapalım mı lütfen?

Bu hafta:

- Aç insanları bulup doyurduk mu?

- Çıplağı bulup giydirdik mi?

- Garibana yakacak, odun, kömür aldık mı?

- Yaşlı ve hasta komşularımızı ziyaret ettik mi?

- Akraba ve yakınlarımızı gözettik mi?

- Muhtaç öğrencilere burs verdik mi?

- Bakkaldaki veresiye defterini ondan habersiz sildirdik mi?

- Sokak hayvanları için evinin önüne yiyecek koyduk mu?

- Kuşlar için pencere pervazlarına ve balkonuna yem bıraktık mı?

- Vb. Vb.

Şimdi kendimize soralım: Cuma mesajı yazmaya hak kazandık mı?

Hepimizi Cuma muhasebesine davet ediyorum.

Ankara, 17 Kasım 2025

Prof. Dr. Orhan Arslan